Fosbury & Sons creëert 250 nieuwe werkplekken in Antwerpse WATT-toren

Opening herfst 2016

Fosbury & Sons aka Belgium’s finest office neemt vanaf dit najaar zijn intrek in de voormalige Electrabel-toren in Antwerpen. Samen met projectontwikkelaar L.I.F.E. investeert het 6 miljoen euro in 250 nieuwe werkplekken in Antwerpen. De nieuwe WATT-toren wordt naar internationaal voorbeeld een inspirerende en professionele werkplek in de stad waar ondernemers, digitale nomaden en grotere bedrijven samenkomen. Fosbury & Sons geeft op de eerste verdieping het startschot voor een nieuwe, kwaliteitsvolle manier van samenwerken die focust op de behoeftes van de generatie van vandaag. De indrukwekkende ruimte van 3000m2 wordt ingericht door de Antwerpse interieurarchitecten van Going East.

Met Fosbury & Sons introduceren Stijn Geeraets en Maarten Van Gool een nieuwe manier van werken, in samenwerking met Serge Hannecart, CEO van de Antwerpse projectontwikkelaar L.I.F.E.

Als lid van Fosbury & Sons geniet je van het comfort van een professioneel kantoor, met de huiselijke warmte van je woonkamer, de diensten en de looks van een hotel en de fun van je vrije tijd.

“Met Fosbury & Sons willen we voldoen aan de behoeftes van de generatie van vandaag. De huidige werknemer of freelancer wil een evenwichtige werk-privébalans. Bij Fosbury & Sons vindt hij een professionele werkplek inclusief nuttige diensten die de kwaliteit van zijn (werk-)leven verhogen. Denk aan interessante lezingen, professionele adviesservices, de aanwezige community in het gebouw. We zorgen ook voor fun tijdens of na het werk met concertjes, een leuke bar, een gezellige bibliotheek, healthy food, sportlessen en elektrische fietsen. It’s all in the details, dus verwacht je bijvoorbeeld aan mondwater, verzorgende zeep en zachte handdoekjes in de luxueuze douches. Fosbury & Sons is de ideale werkomgeving.”, aldus Van Gool.

Let's bring work to life

Fosbury & Sons geeft de werkende mens tools in handen om zijn werk-privébalans beter in evenwicht te houden. Nuttige professionele diensten, leerrijke lezingen en leuke events verhogen je levenskwaliteit tijdens of na het werk. Fosbury & Sons creëert een een kwaliteitsvolle werkomgeving die zowel voor, tijdens als na het werk inspireert.

Community

Fosbury & Sons wil plezier en leven naar het werk brengen en moedigt samenwerkingenbuiten de grenzen van bedrijven aan. Zowel freelancers, business nomads als werknemers van kleine of grote bedrijven uit verschillende sectoren in of buiten Antwerpen zijn welkom. Zo kunnen ze samenwerken om een sterk en waardevol netwerk op te zetten. Leden van Fosbury & Sons maken deel uit van een community waardoor het ‘pyjama-effect’ uitgesloten wordt.

"Ook werknemers van bedrijven uit andere steden kunnen ruimte krijgen bij Fosbury & Sons zodat ze vanuit hun thuisstad in een professionele omgeving kunnen werken. Op die manier willen we een kruisbestuiving creëren in de Antwerpse ondernemerswereld en de handen in elkaar slaan.” Aldus Geeraets

Bovendien kan deze nieuwe manier van werken het mobiliteitsprobleem deels opvangen. Werknemers hoeven op die manier niet elke dag naar het hoofdkantoor te pendelen, en toch samenwerken met hun collega's in een professionele omgeving.

Fosbury & Sons is het inspirerende antwoord op het grijze kantoor en de gelijkaardige werkmentaliteit. Samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven, zowel letterlijk als figuurlijk, maakt flexibiliteit en ondernemerschap mogelijk.

MEMBERSHIPS

Met een maandelijks lidmaatschap of een pakket op maat kan je bij Fosbury & Sons een professionele werkruimte innemen met een volwassen uitstraling in een sociale (netwerk-) omgeving.

Fosbury & Sons wil haar leden adviesservices aanbieden inzake recht, fiscaliteit, HR en marketing, en extra diensten zoals bijvoorbeeld kinderopvang en sport & health. Zo kan een (klein) bedrijf makkelijk de ondersteuning vinden die het nodig heeft en sneller groeien.

Als lid van de community kan je gebruik maken van de adviesservices, krijg je toegang tot het grote netwerk van bedrijven uit de WATT-toren en daarbuiten, en kan je genieten van een prachtige, mature omgeving met alles erop en eraan.

Wat zit er zoal in het membership vervat?

• Voor meetings of besprekingen kan je gebruik maken van de informele zithoeken, de nomad tafels, de bibliotheek en de lobby.
  • Om supersnel in het centrum van de stad te geraken, neem je snel een van de hippe elektrische fietsjes.
  • Je kan je op elk moment van de dag opfrissen in de luxueuze douches. Ook ideaal voor gedreven fietsers die graag per koersfiets naar het werk komen.
  • Geen tijd om kleren te wassen, te sporten of gezond te eten? Dankzij de was-service, sportlessen en de healthy food bar is dit verleden tijd.

BUILDING & INTERIOR

Fosbury & Sons biedt 3000 m2 aan creatieve energie op de eerste verdieping van het WATT gebouw, 24/7 toegankelijk. Het indrukwekkende plateau wordt ondersteund door betonnen zuilen en de 6 meter hoge ramen kijken uit op het groene Koning Albertpark. Het volledige gebouw werd in 1958 gebouwd door de legendarische architect Léon Stynen.

Het eigenzinnige Antwerpse ontwerpbureau Going East, opgericht door interieurarchitecten Anaïs Torfs en Michiel Mertens, zal de creatieve hub onderdompelen in een professioneel interieur met een volwassen uitstraling. De interieurs van het onlangs heropende gastronomische restaurant Veranda en de hippe ambachtelijke bakkerij Konditori, zijn voorbeelden van Going East projecten.

“Per project creëren we telkens een unieke setting. We houden van een mix tussen oud en nieuw, door pure materialen te gebruiken in combinatie met een etnische touch. Voor Fosbury & Sons gaan we bijvoorbeeld samenwerken met WoRkpalace. Dit tijdelijk labo van De Kringwinkel upcyclet designer items zoals kantoormeubilair tot unieke stukken. Wanneer we dit combineren met verlichting van Modular creëren we ons totaalconcept.”, vertelt Torfs.

De inkomhal van het gebouw wordt ontworpen door het internationaal gerenommeerde Studio Job. Het werk van deze hedendaagse designstudio wordt wereldwijd vertegenwoordigd door vooraanstaande musea en galerijen.

WATT + L.I.F.E.­

WATT staat voor Working Apart, Thinking Together. De nieuwe naam van de modernistische kathedraal knipoogt naar het voormalige Electrabel gebouw, maar verwijst vooral naar een nieuwe manier van werken die al langer in opmars in het buitenland.

“In New York bijvoorbeeld hebben ze de muren tussen bedrijven al langer weggehaald. Het wordt tijd dat we in Antwerpen dat voorbeeld volgen.”, motiveert L.I.F.E. CEO Serge Hannecart.­ W.A.T.T. wordt het clustermodel van de toekomst volgens hem.

Vastgoedonwikkelaar L.I.F.E. is gebaseerd in Antwerpen en wil met zijn projecten vernieuwen en innoveren. L.I.F.E. creëert unieke settings op uitzonderlijke locaties om te wonen, te werken en te winkelen.

INTERESTED?

In mei starten de werken aan Fosbury & Sons. De opening staat gepland voor het najaar 2016. Surf naar de website voor een voorsmaakje! Inschrijven voor het membership kan alvast via het contactformulier. Early birds krijgen een korting. Voor updates en creatief nieuws volg je onze Facebook-pagina of Instagram-account.

Voor het opzetten van onze adviesservices zijn we nog op zoek naar partnerships. Wil jij een drempelverlagend platform aanbieden op vlak van recht, fiscaliteit, HR, sport & gezondheid, marketing & business innovation? Ook mogelijke partners met ideeën over het food-luik, mogen zich melden via info@fosburyandsons.com!