Fosbury & Sons geeft het startschot voor een nieuwe manier van werken in Antwerpen

'The renaissance of work'

Fosbury & Sons heeft zijn intrek genomen in de WATT-toren in Antwerpen. Samen met projectontwikkelaar L.I.F.E. investeert het 6 miljoen euro in 250 nieuwe werkplekken. Op de indrukwekkende eerste verdieping geven de initiatiefnemers hiermee het startschot voor een nieuwe, kwaliteitsvolle manier van werken, 'de renaissance van het werken', die focust op de behoeftes van de generatie van vandaag. Fosbury & Sons wordt naar internationaal voorbeeld een inspirerende en professionele werkplek in de stad waar ondernemers, digitale nomaden en grotere bedrijven samenkomen en kunnen genieten van allerhande extra services. Leden kunnen er ook dagelijks genieten van gezonde gerechten en premium koffie in samenwerking met Coffeelabs. De indrukwekkende ruimte van 3000 m² werd ingericht door de Antwerpse interieurarchitecten van Going East.

_________________________________________________________________________________________________________

THE RENAISSANCE OF WORK

Met Fosbury & Sons introduceren Stijn Geeraets en Maarten Van Gool een nieuw tijdperk van werken, in samenwerking met topondernemer Serge Hannecart, CEO van het Antwerpse L.I.F.E.

"Er sluimert een verschuiving in de maatschappij rond de context van 'werk'. Dat vertaalt zich in autonomie, betrokkenheid en zingeving. 'Tijd' is ons meest kostbare goed. Laat ons onze tijd terug eigen maken." - Stijn Geeraets

Bovendien kan deze nieuwe manier van werken het mobiliteitsprobleem deels opvangen. Werknemers hoeven op die manier niet elke dag naar het hoofdkantoor te pendelen, en kunnen toch samenwerken met collega's in een professionele omgeving.

Fosbury & Sons biedt het inspirerende antwoord op het grijze kantoor en de gelijkaardige werkmentaliteit. Samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven, letterlijk en figuurlijk, maakt flexibiliteit en ondernemerschap - met de nodige portie amusement - mogelijk.

Let's bring work to life

Fosbury & Sons geeft de werkende mens tools in handen om zijn werk-privébalans beter in evenwicht te houden. Nuttige professionele diensten, leerrijke lezingen en leuke events verhogen je levenskwaliteit tijdens of na het werk. Een kwaliteitsvolle werkomgeving die zowel voor, tijdens als na het werk inspireert.

Als lid geniet je van het comfort van een professioneel kantoor, met de huiselijke warmte van je woonkamer, de diensten en de looks van een hotel en de fun van je vrije tijd.

“Met Fosbury & Sons willen we voldoen aan de behoeftes van de generatie van vandaag. De huidige werknemer of freelancer wil een evenwichtige werk-privébalans. Bij ons vindt hij een professionele werkplek inclusief nuttige diensten die de kwaliteit van zijn (werk-)leven verhogen.”, - Maarten Van Gool.

Humanity

Fosbury & Sons wil plezier en leven naar het werk brengen en moedigt samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven aan. Zowel freelancers, business nomads als werknemers van kleine en grote bedrijven zijn welkom. Ze spreken hierbij graag verschillende sectoren aan, binnen en buiten Antwerpen. Zo kan er samengewerkt worden om een sterk en waardevol netwerk op te zetten.

"Ook werknemers van bedrijven uit andere steden kunnen ruimte krijgen bij Fosbury & Sons zodat ze vanuit hun thuisstad in een professionele omgeving kunnen werken. Op die manier willen we de handen in elkaar slaan en een kruisbestuiving creëren in de Antwerpse ondernemerswereld” - Stijn Geeraets

MEMBERSHIPS

Fosbury & Sons heeft verschillende membership formules ontwikkeld - gaande van Guest (1 maand toegang tot de lobby en bepaalde services, 15 euro), Nomad (10 dagen flexibele werkruimte - 3 maand geldig, 195 euro), Resident (fulltime flexibele werkruimte, 295 euro) tot Atelier (vaste open of gesloten werkruimte, 345 / 385 euro) of Suite (privé ruimte van 2 tot 15 personen, prijs op maat) en Corporate (pakketten op maat, voor grote bedrijven) - waarbij je een professionele werkruimte kan innemen met een volwassen uitstraling in een sociale (netwerk-) omgeving.

Wat zit er zoal in de memberships vervat?

• Fosbury & Sons is 24/7 toegankelijk.
  • Voor meetings of besprekingen kan je gebruik maken van de gezellige zithoeken, de grote werktafels en de indrukwekkende lobby.
  • De bibliotheek vol inspirerende boeken waaronder de 60 toptitels van de Antwerpse uitgeverij Luster. Bovendien kan je de Luster boeken voordelig bestellen, waarbij ze ook nog eens persoonlijk en tot op je bureau geleverd worden.
  • Sennheiser zorgt voor mooie ruisonderdrukkende headphones om je - wanneer de nood het hoogst is - in je eigen wereldje te brengen.
  • Je kan je op elk moment van de dag opfrissen met verzorgingsproducten van het Nederlandse Marie-Stella-Maris. Er zijn douches voor gedreven fietsers die graag per koersfiets naar het werk komen of sportievelingen die tussendoor graag wat gaan joggen.
  • Geen tijd om kleren te wassen of te sporten? Dankzij de was-service en sportlessen is dit verleden tijd.
  • Een geslaagde werkdag bevat een flinke portie gezonde voeding. Het Antwerpse Coffeelabs opent bij Fosbury & Sons haar tweede zaak en voorziet via de in-house bar alle leden van healthy food, drinks en natuurlijk premium koffie.

BUILDING & INTERIOR

Fosbury & Sons biedt 3000 m2 aan creatieve energie op de eerste verdieping van de WATT-toren. Het indrukwekkende plateau wordt ondersteund door betonnen zuilen en de 6 meter hoge ramen kijken uit op het groene Koning Albertpark. Het volledige gebouw werd in 1958 gebouwd door de legendarische architect Léon Stynen.

Het eigenzinnige Antwerpse ontwerpbureau Going East, opgericht door interieurarchitecten Anaïs Torfs en Michiel Mertens, heeft de creatieve hub ondergedompeld in een professioneel interieur met een volwassen uitstraling. De interieurs van het onlangs heropende gastronomische restaurant Veranda en de ambachtelijke bakkerij Konditori, zijn voorbeelden van Going East projecten.

“Per project creëren we telkens een unieke setting. We houden van een mix tussen oud en nieuw, door pure materialen te gebruiken in combinatie met een etnische touch. In Fosbury & Sons zit er vooral ontzettend veel maatwerk. Maatwerk betekent vaak ook experimenteren.  Zo is de bar volledig opgetrokken uit 100% gerecycleerde bakstenen en glasvezels.”, - Anaïs Torfs.

Het interieur van Fosbury & Sons moet een soort High Line (New York) -achtig gevoel geven. Als je rondloopt in Fosbury & Sons kan je verschillende soorten wandelingen maken, en elke keer iets nieuws ontdekken. Een nieuwe route, een nieuw stukje ruimte. Op die grootsheid en die ademruimte heeft Going East zich gefocust, om het bedrukkende gevoel van een klassiek bureau te vermijden.

Hier kan je tijdens een "wandeling"aan de bar pauzeren, bij de planten werken, in de bibliotheek zitten, gaan liggen in de Asterzetel, op de trappen genieten van het uitzicht, ...  Die vrijheid is belangrijk. - Anaïs Torfs

De inkomhal van het gebouw wordt ontworpen door het internationaal gerenommeerde Studio Job. Het werk van deze hedendaagse designstudio wordt wereldwijd vertegenwoordigd door vooraanstaande musea en galerijen.

De ruimtes en muren worden voorzien van kunst in samenwerking met de Antwerpse PLUS-ONE gallery, Sofie Van De Velde en de Brusselse Veerle Verbakel. Zij cureren en laten de kunst ook roteren. Daarnaast is er een permanente privé collectie aanwezig van Serge Hannecart, gaande van kunst van Damien Hirst en Fabre tot vintage meubels.

Ook kan je bij Fosbury & Sons de zetels van Journuit, het gloednieuwe Belgische interieurmerk van Stephanie Duval en Nele Pieters, bewonderen en uittesten. Verschillende Journuit exemplaren maken deel uit van het decor in de werkruimtes.

WATT + L.I.F.E.­

WATT staat voor Working Apart, Thinking Together. De nieuwe naam van de modernistische kathedraal knipoogt naar het voormalige Electrabel gebouw, maar verwijst vooral naar een nieuwe manier van werken die al langer in opmars is het buitenland.

“In New York bijvoorbeeld hebben ze de muren tussen bedrijven al langer weggehaald. Het wordt tijd dat we in Antwerpen dat voorbeeld volgen.”, motiveert L.I.F.E. CEO Serge Hannecart.­ WATT wordt het clustermodel van de toekomst volgens hem.

Vastgoedonwikkelaar L.I.F.E. is gebaseerd in Antwerpen en wil met zijn projecten vernieuwen en innoveren. L.I.F.E. creëert unieke settings op uitzonderlijke locaties om te wonen, te werken en te winkelen.

INTERESTED?

Maandag 12 december zijn de deuren van Fosbury & Sons officieel geopend. De Fosbury & Sons Welcome Days lopen van 12 december tot 23 december. Surf naar de website voor meer info. Inschrijven voor een van de membership formules kan via het contactformulier. Voor updates en creatief nieuws volg je de Facebook-pagina of Instagram-account.

Hieronder kan je de eerste beelden downloaden. Extra beeld is beschikbaar vanaf 16 december. Benieuwd naar meer? Geef een seintje via sayrade@vonyellow.be

- The Office with a Soul -

An inspiring workspace where business, culture and leisure come together. A membership club for entrepreneurs, digital nomads and corporations to experience the renaissance of work.