Fosbury & Sons opent eerste locatie in Brussel

En brengt het nieuwe werken naar het iconische gebouw van Constantin Brodzki

Fosbury & Sons aka Belgium’s finest office richt zich twee jaar na zijn opening in Antwerpen op de Brusselse markt. Na het succes in de Antwerpse WATT-toren, waar het bedrijf al uitbreidde naar 5600 m2, heeft Fosbury & Sons nu ook haar eerste serviced office in Brussel geopend. Fosbury & Sons brengt zo haar vernieuwende visie op 'het kantoor' naar Brussel en geeft ook daar het startschot voor een nieuwe, kwaliteitsvolle manier van werken én leven. De interieurarchitecten van Going East zorgen ook in Brussel voor een indrukwekkend interieur, ditmaal in een iconisch modernistisch gebouw van de Pools-Belgische architect Constantin Brodzki. Food partner Coffeelabs voorziet de dagverse, gezonde én lekkere gerechten.The office is dead, long live the office!

FOSBURY & SONS THE OFFICE 'BOITSFORT'

Constantin Brodzki

Deze tweede Fosbury & Sons locatie aan de rand van het Zoniënwoud en op slechts 10 minuten van de Louizalaan is niet de minste. Het in het oog springende gebouw is een modernistisch meesterwerk van naoorlogse architect Constantin Brodzki. Brodzki studeerde af aan La Cambre en vertrok nadien meteen per boot naar de Verenigde Staten. Hij vond er een stage op het door Oscar Niemeyer ontworpen hoofdkantoor van de Verenigde Naties dat in 1952 werd voltooid. Mede door zijn uitgesproken interesse voor techniek ging Brodzki nadien vanuit België op zoek naar de mogelijkheden van moderne bouwtechnieken.

De opmerkelijke gevel van het gebouw - het vroegere hoofdkantoor van het cementbedrijf CBR - werd opgebouwd uit 756 gebogen betonnen modules, met karakteristieke ovale ramen. Met parallelle lijnen die elkaar opvolgen, heeft het negen verdiepingen tellende gebouw een monolithische uitstraling, waarbij de discrete ingang zijn kantoorfunctie aangeeft. De sculpturale vormen, destijds ongebruikelijk voor kantoorgebouwen, gaven aanleiding tot een nieuwe stroming in de Belgische architectuur. Het leverde Brodzki een opname op in de tentoonstelling 'Transformations in Modern Architecture 1960-1980' van het Museum of Modern Art uit 1980 in New York - als enige Belgische architect waarnaar verwezen wordt.

Fosbury & Sons oprichters Stijn Geeraets, Maarten Van Gool en Serge Hannecart (LIFE) werden meteen verliefd op de bijzonder façade van het gebouw. Naargelang zij ook de binnenkant - met zijn ongelooflijke aandacht voor details - en omgeving ervan ontdekten, vielen ze meer en meer voor het totaalpakket.

Het karakter van het gebouw, zijn geschiedenis, zijn uitzonderlijke architectuur, de geest van de tijd waarin het werd gebouwd. Het past volledig bij ons. Het heeft een buitengewone architectuur en is ook super functioneel. Stijn Geeraets

Fosbury & Sons 'Boitsfort' neemt 7000 vierkante meter in beslag - verdeeld over 7 van de 9 verdiepingen van het gebouw, met drie extra verdiepingen onder de grond voor parkeren. Buiten de suites (privé kantoorruimtes) en de ateliers (gedeelde privé kantoorruimtes), zijn er nog tal van plaatsen in gedeelde workspaces verdeeld over het hele gebouw. Zo is de gelijkvloerse lobby met bar dé uitgelezen plek om gezellig én productief te werken en mensen te ontmoeten. F & S Boitsfort heeft een capaciteit van 600 mensen en 250 verschillende bedrijven.

Fosbury & Sons Boitsfort verzorgt zijn leden bovendien met een restaurant door Coffeelabs en een supergezellige Bar 'Giorgio', die vanop de achtste verdieping een panoramisch uitzicht biedt over het Zoniënwoud. 15 super-de-luxe meeting rooms - met alle nodige technieken -, 1 grote evenruimte (de lobby) en Bar Giorgio zijn te huur voor leden en niet-leden. Net zoals het auditorium met groot scherm dat plaats biedt aan 75 personen. Net als in Antwerpen zal er ook in Brussel veel ruimte zijn voor kunst, in samenwerking met oa de Brusselse kunstgaleries Rodolphe Janssen en Veerle Verbakel Gallery, kunstenaars Perry Roberts en Florian Tomballe, en Private Art Support Foundation of kortweg Pasfoundation.

Samen met deze nieuwe locatie lanceert Fosbury & Sons bovendien een gloednieuwe mobiele applicatie. Het doel van de app is leden met elkaar te connecteren, om zo de communicatie in real life te stimuleren. Zo kan je in de app aangeven met wie je eens een koffie wil drinken, wil lunchen of een partijtje poolen. De applicatie ziet er niet alleen mooi uit, maar wil ook enkele praktische zaken vergemakkelijken.

• boeken van meeting ruimte
  • raadplegen van en interactie met event kalender
  • raadplegen van de dagelijks wisselend menu
  • aangeven of er iets hersteld moet worden - klusjesman to the rescue

Going East

Het eigenzinnige ontwerpbureau Going East, opgericht door interieurarchitecten Anaïs Torfs en Michiel Mertens, zal het gebouw voorzien van een super-de-luxe, professioneel interieur met een volwassen en vooral warme uitstraling. Hierbij houden ze rekening met de bestaande structuren en de identiteit van het gebouw. Andere projecten met de Going East-stempel zijn het gastronomische restaurant Veranda, de ambachtelijke bakkerij Konditori, de Japans geïnspireerde hairdresser ISU en de nieuwe 'office deli' Midori.

Partners

In samenwerking met Centrauto en Bolides pakt F&S het mobiliteitsprobleem aan. Fosbury & Sons leden kunnen gebruik maken van mooie BMW deelwagens, te boeken via de mobiele applicatie van Bolides. Daarnaast zorgt Centrauto in samenwerking met CenShuttle voor een vlotte shuttleservicediensten onder andere van en naar Zaventem Airport, én worden ook shuttlediensten voor groepen aangeboden.

Cowboy is een Belgische, in Brussel gevestigde start-up die een innovatieve elektrische fiets heeft ontwikkeld voor de moderne pendelaar. De ambitie van Cowboy is het verbeteren van de mobiliteit in de stad en het veilig en efficiënt besturen van de fiets. Fosbury & Sons leden kunnen de Cowboy bikes gebruiken om zich vlot te bewegen in de omgeving.

Sennheiser laat alle members van Fosbury & Sons kennismaken met de hoogste kwaliteit in hoofdtelefoons. Om te genieten van het beste geluid of om je helemaal af te sluiten van je omgeving stelt Sennheiser een waaier aan kwalitatieve producten ter beschikking.

We steunen de jonge Brusselse start-up en zetten graag onze schouders onder hun project omdat we de zelfde waarden uitdragen.

Belgische uitgeverijen Luster en Lannoo zorgen voor een mooi en wisselend aanbod aan boeken.

BRUXELLES MA BELLE

In 2019 opent Fosbury & Sons nog twee nieuwe locaties in Brussel. De 3 nieuwe locaties - goed voor in totaal 15.000 m2 - worden inspirerende en professionele werkplekken in de stad waar ondernemers, digitale nomaden, kleine én grote bedrijven samenkomen. Fosbury & Sons leden krijgen toegang tot alle locaties. Een goede geografische spreiding is dus een must. Per nieuwe locatie gaan Fosbury & Sons oprichters Stijn Geeraets en Maarten Van Gool op zoek naar de juiste lokale partners en medewerkers, want lokale verankering is volgens hen cruciaal en draagt bij aan het gevoel van 'thuiskomen'.

1/ Fosbury & Sons 'Albert'. Opening najaar 2019

5000 m2 in het hart van Brussel. Op de Albert II-laan wordt de slogan 'the office is dead' realiteit. Fosbury & Sons wil er de stereotiepe kantooromgeving écht nieuw leven inblazen door een typisch kantoorgebouw volledig te heropwaarderen. Fosbury & Sons 'Albert' wordt na de renovatie een 'zero-energy' gebouw. De oprichters van Fosbury & Sons geloven enorm in de buurt, met haar centrale ligging dichtbij Brussel-Noord en het toekomstige KANAL Centre Pompidou.

2/ Fosbury & Sons 'Alfons'. Opening Juli 2019

3000 m2 in Groot-Bijgaarden. Uitmuntend qua bereikbaarheid met zijn ligging vlakbij de grote invalswegen. Een oud pakhuis dat volledig vernieuwd wordt in samenwerking met CAS architecten en Going East.

THE RENAISSANCE OF WORK

Met Fosbury & Sons introduceerden Stijn Geeraets en Maarten Van Gool in 2016 een nieuwe, meer humane manier van werken. Als lid van Fosbury & Sons geniet je van het comfort van een professioneel kantoor, met de huiselijke warmte van je woonkamer, de diensten en de looks van een boutique hotel en de ontspanning van je vrije tijd.

Fosbury & Sons geeft de werkende mens bovendien tools in handen om zijn (werk)leven extra boeiend én efficiënt te maken. Nuttige professionele diensten, leerrijke lezingen en leuke events verhogen je levenskwaliteit tijdens of na het werk. Fosbury & Sons creëert een kwaliteitsvolle werkomgeving die zowel voor, tijdens als na het werk inspireert.

“Met Fosbury & Sons willen we voldoen aan de behoeftes van de generatie van vandaag. De huidige medewerker of freelancer wil geen grijze kantooromgeving. Bij Fosbury & Sons vindt hij een professionele en mature werkplek inclusief nuttige diensten die de kwaliteit van zijn leven verhogen. Denk aan interessante lezingen, professionele adviesservices, etc. We zorgen ook voor fun tijdens of na het werk met concerten, een gezellige bar & lobby, een bibliotheek, lekker en gezond eten, sportlessen en zoveel meer." Maarten Van Gool

Let's bring work to life

Fosbury & Sons wil het begrip 'werk' nieuw leven inblazen en moedigt samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven aan. Zowel kleine als grote bedrijven uit verschillende sectoren van binnen of buiten de stad zijn welkom. Zo kunnen ze samenwerken om een sterk en waardevol netwerk op te zetten.

Ook werknemers van bedrijven uit andere steden kunnen ruimte krijgen bij Fosbury & Sons zodat ze vanuit hun thuisstad in een professionele omgeving kunnen werken. Deze nieuwe manier van werken kan deels het mobiliteitsprobleem opvangen. Werknemers hoeven niet elke dag naar het hoofdkantoor te pendelen, en kunnen toch samenwerken met hun collega's in een professionele omgeving.

Fosbury & Sons is het inspirerende antwoord op het grijze kantoor en de gelijkaardige werkmentaliteit. Samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven, zowel letterlijk als figuurlijk, maakt flexibiliteit en ondernemerschap mogelijk.

MEMBERSHIPS

Met een maandelijks lidmaatschap of een pakket op maat kan je bij Fosbury & Sons een professionele werkruimte innemen in een mooie, sociale en fully serviced omgeving. Een overzicht van de verschillende memberships vind je hier.

Wat zit er zoal in het membership vervat?

• Toegang tot alle Fosbury & Sons locaties, en dit 24/7 voor bepaalde memberships.
  • Voor meetings of besprekingen kan je gebruik maken van de informele zithoeken, de nomad tafels, de bibliotheek en de lobby. Of je kan een meer formele afgesloten vergaderzaal boeken. (Voor memberships vanaf 'Resident' zijn vergaderzalen in de resident area mee inbegrepen.)
  • Geen tijd om te sporten of gezond te eten? Dankzij de sportlessen en de kraakverse gerechten van Coffeelabs is dit verleden tijd. Bovendien staat de opening van de allereerste Fosbury & Sons GYM ook op de planning.
  • Kortingen op of gratis toegang tot Fosbury & Sons events, lezingen, concerten, voorstellingen, parties, etc.
  • Je kan je op elk moment van de dag opfrissen in de douches. Ook ideaal voor gedreven fietsers die graag per fiets naar het werk komen.

INTERESTED?

Inschrijven voor een membership kan alvast via het contactformulier. Fosbury & Sons Members kunnen terecht op alle Fosbury & Sons locaties.

Fosbury & Sons Boitsfort

Terhulpensesteenweg 185

1170 Watermael Boitsfort

Imagery by © Jeroen Verrecht
Find more imagery here

The images can not be cropped, digitally distorted, tinted or subject to any form of derogatory treatment, without the prior approval of the copyright owner.

Lies Vangeel PR, VonYellow
Aurélie De Burbure PR, Not Another