Fosbury & Sons opent nieuwste locatie 'Albert' in Brussel

En dan lonkt het buitenland...

Serge Hannecart, Stijn Geeraets en Maarten Van Gool richtten in 2016 Fosbury & Sons op met als missie de kantoorwereld voorgoed te veranderen onder het motto: not your ordinary office. Na de eerste locatie in de Antwerpse WATT-toren in 2016, en twee Brusselse locaties - 'Boitsfort' in november 2018 en 'Alfons' in juli 2019 - opent het team een derde locatie in Brussel met 'Albert'. Op de Albert II-laan wordt de slogan 'the office is dead' realiteit. Fosbury & Sons wil er de stereotiepe kantooromgeving écht nieuw leven inblazen door een typisch kantoorgebouw volledig te heropwaarderen. Fosbury & Sons Albert opent zijn deuren op maandag 25 november. Nadien lonkt het buitenland met de opening van Fosbury & Sons 'Prinsengracht' in Amsterdam in januari.

Fosbury & Sons 'Albert'

CENTRALE LIGGING

5000 m2 in het hart van het business district van Brussel. Op de Albert II-laan wordt de slogan 'the office is dead' realiteit. Fosbury & Sons wil er de stereotiepe kantooromgeving écht nieuw leven inblazen door een typisch kantoorgebouw volledig te heropwaarderen. De oprichters van Fosbury & Sons geloven enorm in de buurt, met haar centrale ligging op wandelafstand van station Brussel-Noord, het metrostation Rogier en KANAL Centre Pompidou.

ZERO ENERGY

Fosbury & Sons 'Albert' huist in het SEVEN-gebouw van de Brusselse ontwikkelaar Downtown Real Estate in samenwerking met Baltisse. Na de renovatie door ASSAR Architecten werd het een energiezuinig gebouw door de integratie van onder andere zonnepanelen, ledverlichting en een innovatief klimaatbeheersysteem. Het voldoet bovendien aan de Europese “Nearly Zero Energy” normering van 2020 voor nieuwbouwprojecten. Ook in de materiaalkeuze is er aandacht besteed aan het aspect duurzaamheid. Driedubbele beglazing zorgt voor een quasi perfecte isolatie van het pand. De designers kozen voor raamkaders in duurzaam hout. Een uiterst efficiënt koel- en verwarmingssysteem via het plafond, ook SAPP (Smart Accoustic Passive Power) genoemd, maakt deel uit van de ecologische technologie. Net zoals voor Alfons, werden ook voor Albert de beste technieken ingeschakeld voor akoestiek in de vorm van de Venac 'Office Acoustics'. Voor de aanleg van de binnentuin en dakterrassen schakelde Fosbury & sons de hulp in van Wirtz Landscaping Architects.

THE WALLSTREET ONE

Fosbury & Sons Albert werd volledig onder handen genomen door de interieurarchitecten van Going East in samenwerking met het Fosbury & Sons design team, die hier een warme 'Brazil meets Wallstreet' sfeer oproepen. Grote vides met draaitrappen stelen de show. Het gebruik van donker bamboehout in combinatie met de vele verschillende plantensoorten en de hoge open ruimtes creëert een grootstedelijk gevoel. Er is doorheen het gebouw veel ruimte voor gezellige zithoeken. Een klassevolle Wallstreet-achtige omgeving mét een Braziliaanse twist.

Het gelijkvloers met een oppervlakte van 1.055 m² is een toegankelijke lobby en bar met de sfeer van een jazzclub. Hier vind je ook het Midori restaurant dat Fosbury & Sons leden voorziet van voedzaam en lekker krachtvoer doorheen de werkdag.

KLEINE EN GROTE BEDRIJVEN

Fosbury & Sons Albert biedt - net als andere Fosbury & Sons locaties - kantoren voor kleine én grote bedrijven. Het eerste bedrijf dat zijn intrek neemt in Albert is Mobile Xpense, een Belgisch bedrijf dat software oplossingen biedt voor travel & expense management. Mobile Xpense voorziet een groei van ongeveer 50 naar 80 werknemers en kan dit zorgenloos doen binnen Fosbury & Sons.

Fosbury & Sons Albert
Koning Albert II-laan 7

BXL

De drie huidige Brusselse Fosbury & Sons locaties - samen goed voor 15.000 m2 - zijn inspirerende, professionele, en bovenal menselijke werkplekken in de stad waar kleine én grote bedrijven samenkomen. Fosbury & Sons leden krijgen toegang tot alle locaties. Een goede geografische spreiding is dus een must. Fosbury & Sons vestigt zich bewust niet enkel op A-locaties. Ze gaan op zoek naar locaties die elk hun eigen uitzonderlijke troeven hebben.

Qua gebruikers richt Fosbury & Sons zich op bedrijven uit verschillende sectoren (van 1 tot 100 personen en meer) en ook grotere corporate bedrijven die surfen op de golf van thuisstadwerken en een hub willen neerzetten op één van de Fosbury & Sons locaties.

Ons concept past perfect in de hedendaagse samenleving waar bedrijven nood hebben aan flexibiliteit én stabiliteit.  Met deze hybride kantoorruimtes komen werkgevers tegemoet aan de specifieke wensen van elke medewerker; plaats om comfortabel samen te werken maar ook om gefocussed te werken, een interactieve cultuur waarin je mensen kan ontmoeten, mét bovendien ruimte voor rust en ontspanning...Het hoogste doel is altijd meer levenskwaliteit. Bedrijven realiseren zich steeds meer dat ze alleen moeten doen waar ze goed in zijn en kantooroplossingen beter uitbesteden aan experts. - Maarten Van Gool

In Brussel kan Fosbury & Sons met 3 locaties aan 1170 mensen een werkplek bieden – op die manier bedienen ze het volledige Brusselse gewest en trekken ze een mooie Noord-Zuidas door de stad. Per nieuwe locatie gaan Fosbury & Sons oprichters Serge Hannecart, Stijn Geeraets en Maarten Van Gool op zoek naar de juiste lokale partners en medewerkers, want lokale verankering is volgens hen cruciaal en draagt bij aan het gevoel van 'thuiskomen'.

Een vierde locatie voor F & S in Brussel zit er ook aan te komen, en dit in het voormalige Actiris gebouw aan de beurs Brussel. Een samenwerking met Axel Vervoordt, Coussée & Goris architecten en VDD Project Development.

FOSBURY & SONS INTERNATIONAL

De ambitie is groot. Fosbury & Sons wil door middel van expansie een sterk internationaal netwerk creëren waar de leden gebruik van kunnen maken. Fosbury & Sons leden kunnen zich effectief op alle locaties installeren voor een productieve werkdag.

In januari 2020 opent Fosbury & Sons zijn eerste locatie in Amsterdam op de Prinsengracht, en mid 2020 opent het team ook daar meteen een tweede locatie met 'Fosbury & Sons Westerdok'. 'Fosbury & Sons Marina' is dan weer de klinkende naam van de eerste vestiging in Spanje, meerbepaald aan de mooie jachthaven van Valencia, met een prachtig uitzicht op het water. Opening voorzien voor najaar 2020.

Later volgen nog locaties in onder meer Gent en Den Haag.

INTERESTED?

Inschrijven voor een membership kan alvast via het contactformulier. Fosbury & Sons Members kunnen terecht op alle Fosbury & Sons locaties.