Fosbury & Sons verovert Brussel met drie nieuwe locaties

Fosbury & Sons aka Belgium’s finest office richt zich een jaar na zijn opening in Antwerpen op de Brusselse markt. Na het succes in de Antwerpse WATT-toren, waar het bedrijf al uitbreidde naar 5600 m2, opent Fosbury & Sons in 2018 maar liefst 3 nieuwe serviced offices in Brussel. Fosbury & Sons brengt zo haar vernieuwende visie op 'het kantoor' naar Brussel en geeft ook daar het startschot voor een nieuwe, kwaliteitsvolle manier van werken én leven. De interieurarchitecten van Going East zorgen ook in Brussel voor het meer dan indrukwekkende interieur. Food partner Coffeelabs voorziet ook in Brussel de dagverse, gezonde én lekkere gerechten.The office is dead, long live the office!

"We willen met Fosbury & Sons iets veranderen, een echte impact hebben op de manier waarop mensen werken én leven. Om die impact te bereiken, willen we dus op korte termijn aan zoveel mogelijk mensen onderdak bieden. Tegelijkertijd voelen we dat de vraag vanuit de markt blijft groeien, en dus is groei een logische stap." Stijn Geeraets

De 3 nieuwe locaties - goed voor in totaal 15.000 m2 - worden inspirerende en professionele werkplekken in de stad waar ondernemers, digitale nomaden, kleine én grote bedrijven samenkomen. Fosbury & Sons leden krijgen toegang tot alle locaties. Een goede geografische spreiding is dus een must. Per nieuwe locatie gaan Fosbury & Sons oprichters Stijn Geeraets en Maarten Van Gool op zoek naar de juiste lokale partners en medewerkers, want lokale verankering is volgens hen cruciaal en draagt bij aan het gevoel van 'thuiskomen'.

1. Fosbury & Sons The Office 'Boitsfort'. Opening voorzien voor najaar 2018

Deze tweede Fosbury & Sons locatie vlakbij het Zoniënwoud is niet de minste. Het in het oog springende gebouw is een modernistisch meesterwerk van naoorlogse architect Constantin Brodzki. Brodzki studeerde af aan La Cambre en ging mede door zijn uitgesproken interesse voor techniek op zoek naar de mogelijkheden van moderne bouwtechnieken.

Fosbury & Sons The Office 'Boitsfort' heeft meer dan 7000 m2 aan beschikbare ruimte. Early birds krijgen 30% korting.

2. Fosbury & Sons The Office 'Albert II'. Opening voorzien voor voorjaar 2019

5000 m2 in het hart van Brussel. Op de Albert II-laan wordt de slogan 'the office is dead' realiteit. Fosbury & Sons wil er de stereotiepe kantooromgeving écht nieuw leven inblazen door een typisch kantoorgebouw volledig te heropwaarderen. Fosbury & Sons The Office 'Albert II' wordt na de renovatie een 'zero-energy' gebouw. De oprichters van Fosbury & Sons geloven enorm in de buurt, met haar centrale ligging dichtbij Brussel-Noord en het toekomstige KANAL Centre Pompidou.

3. Fosbury & Sons The Office 'Alfonse'. Opening voorzien voor voorjaar 2019

3000 m2 in Groot-Bijgaarden. Uitmuntend qua bereikbaarheid met zijn ligging vlakbij de grote invalswegen. Een oud pakhuis dat volledig vernieuwd wordt in samenwerking met CAS architecten.

THE RENAISSANCE OF WORK

Met Fosbury & Sons introduceerden Stijn Geeraets en Maarten Van Gool in 2016 een nieuwe manier van werken. Als lid van Fosbury & Sons geniet je van het comfort van een professioneel kantoor, met de huiselijke warmte van je woonkamer, de diensten en de looks van een cool boutique hotel en de ontspanning van je vrije tijd.

Fosbury & Sons geeft de werkende mens bovendien tools in handen om zijn (werk)leven extra boeiend te maken. Nuttige professionele diensten, leerrijke lezingen en leuke events verhogen je levenskwaliteit tijdens of na het werk. Fosbury & Sons creëert een een kwaliteitsvolle werkomgeving die zowel voor, tijdens als na het werk inspireert.

“Met Fosbury & Sons willen we voldoen aan de behoeftes van de generatie van vandaag. De huidige werknemer of freelancer wil geen grijze kantooromgeving. Bij Fosbury & Sons vindt hij een professionele werkplek inclusief nuttige diensten die de kwaliteit van zijn leven verhogen. Denk aan interessante lezingen, professionele adviesservices, etc. We zorgen ook voor fun tijdens of na het werk met concerten, een gezellige bar & lobby, een bibliotheek, lekker en gezond eten, sportlessen en zoveel meer." Stijn Geeraets

Let's bring work to life

Fosbury & Sons wil het begrip 'werk' nieuw leven inblazen en moedigt samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven aan. Zowel freelancers, business nomads als werknemers van kleine of grote bedrijven uit verschillende sectoren van binnen of buiten de stad zijn welkom. Zo kunnen ze samenwerken om een sterk en waardevol netwerk op te zetten.

Ook werknemers van bedrijven uit andere steden kunnen ruimte krijgen bij Fosbury & Sons zodat ze vanuit hun thuisstad in een professionele omgeving kunnen werken. Deze nieuwe manier van werken kan deels het mobiliteitsprobleem opvangen. Werknemers hoeven niet elke dag naar het hoofdkantoor te pendelen, en kunnen toch samenwerken met hun collega's in een professionele omgeving.

Fosbury & Sons is het inspirerende antwoord op het grijze kantoor en de gelijkaardige werkmentaliteit. Samenwerkingen buiten de grenzen van bedrijven, zowel letterlijk als figuurlijk, maakt flexibiliteit en ondernemerschap mogelijk.

Not just another co-working space

Fosbury & Sons is geen co-working space maar een nieuwe visie op het begrip 'kantoor' waarbij het welzijn van de leden centraal staat.

"In de eerste fase hebben we gefocust op een aanbod voor flexwerkers en bedrijven tot ongeveer tien personen. Maar we voelen dat ook bedrijven met pakweg 35 werknemers vragen naar een extern georganiseerde werkomgeving. Dat is nieuw: vroeger was het ofwel coworking ofwel een klassiek kantoor. Die grenzen vervagen." Maarten Van Gool

MEMBERSHIPS

Met een maandelijks lidmaatschap of een pakket op maat kan je bij Fosbury & Sons een professionele werkruimte innemen in een mooie, sociale en fully serviced omgeving. Een overzicht van de verschillende memberships vind je hier.

Fosbury & Sons wil haar leden adviesservices aanbieden inzake recht, fiscaliteit, HR en marketing, en extra diensten zoals sport & health. Zo kan een (klein) bedrijf makkelijk de ondersteuning vinden die het nodig heeft en sneller groeien.

Als lid van Fosbury & Sons kan je gebruik maken van de adviesservices, kan je als eerste (gratis of met korting) inschrijven op lezingen, concerten en andere leuke events en krijg je toegang tot het grote netwerk van bedrijven. Dat allemaal in een prachtige, luxueuze omgeving met alles erop en eraan.

Wat zit er zoal in het membership vervat?

• Toegang tot alle Fosbury & Sons locaties, en dit 24/7 voor bepaalde memberships.
  • Voor meetings of besprekingen kan je gebruik maken van de informele zithoeken, de nomad tafels, de bibliotheek en de lobby. Of je kan een meer formele afgesloten vergaderzaal boeken. (Voor memberships vanaf 'Resident' zijn vergaderzalen in de resident area mee inbegrepen.)
  • Geen tijd om te sporten of gezond te eten? Dankzij de sportlessen en de kraakverse gerechten van Coffeelabs is dit verleden tijd. Bovendien staat de opening van de allereerste Fosbury & Sons GYM ook op de planning.
  • Kortingen op of gratis toegang tot Fosbury & Sons events, lezingen, concerten, voorstellingen, parties, etc.
  • Je kan je op elk moment van de dag opfrissen in de douches. Ook ideaal voor gedreven fietsers die graag per fiets naar het werk komen.

BUILDING & INTERIOR

Het eigenzinnige ontwerpbureau Going East, opgericht door interieurarchitecten Anaïs Torfs en Michiel Mertens, zal de nieuwe Fosbury & Sons gebouwen voorzien van een super-de-luxe, professioneel interieur met een volwassen en warme uitstraling. Andere projecten met de Going East-stempel zijn het gastronomische restaurant Veranda, de ambachtelijke bakkerij Konditori en de Japans geïnspireerde hairdresser ISU.

INTERESTED?

De opening van het eerste Fosbury & Sons kantoor in Brussel staat gepland voor het najaar van 2018. Inschrijven voor een membership kan alvast via het contactformulier. Early birds krijgen een korting. Fosbury & Sons Members kunnen terecht op alle Fosbury & Sons locaties.

Lies Vangeel PR Agent, vonyellow